EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

Entradas y Salidas de la Pobreza: El Papel de los Comportamientos Reproductivos Usando Datos de Panel de Nicaragua, 1998-2001

Lykke E. Andersen ()

No 03/2007, Development Research Working Paper Series from Institute for Advanced Development Studies

Abstract: Este documento elabora proyecciones simultaneas de población y pobreza en Nicaragua para el periodo 1995 – 2015 tomando en cuenta las relaciones que existen entre factores demográficos, pobreza y movilidad económica. Simulaciones hechas con el modelo de proyección muestra que los cambios esperados en los comportamientos reproductivos tienen más impacto sobre la pobreza que todos los otros variables investigados, como crecimiento económico, políticas redistributivas, migración rural-urbana, migración international, y mejoras en los niveles de educación.

Keywords: Movilidad económica; pobreza; fecundidad; educación; migración; Nicaragua (search for similar items in EconPapers)
JEL-codes: J11 J13 (search for similar items in EconPapers)
Date: 2007-02
References: View complete reference list from CitEc
Citations Track citations by RSS feed

Downloads: (external link)
http://www.inesad.edu.bo/pdf/wp03_2007.pdf (application/pdf)

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: http://EconPapers.repec.org/RePEc:adv:wpaper:200703

Access Statistics for this paper

More papers in Development Research Working Paper Series from Institute for Advanced Development Studies
Contact information at EDIRC.
Series data maintained by Lykke Andersen ().

 
Page updated 2013-05-20
Handle: RePEc:adv:wpaper:200703