EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

Trabajo No Agrícola de las Familias Rurales en Bolivia: Un Análisis de Determinantes y Efectos

Lykke Andersen and Horacio Valencia ()
Additional contact information
Horacio Valencia: Institute for Advanced Development Studies

No 01/2010, Development Research Working Paper Series from Institute for Advanced Development Studies

Abstract: Este documento analiza la oferta de trabajo no agrícola de los hogares rurales en Bolivia. Se muestra que aproximadamente el 50% de todos los hogares en el área rural complementan sus ingresos a través del trabajo no agrícola, pero esta actividad ocurre con más frecuencia en los hogares en tierras bajas que en las tierras altas. Dado que el trabajo no agrícola paga varias veces mejor que el trabajo agrícola, acceder a esta fuente de ingresos complementarios constituye una importante oportunidad para escapar de la pobreza rural.

Keywords: Mercados de trabajo rural; Bolivia; trabajo no agrícola (search for similar items in EconPapers)
JEL-codes: J22 J43 Q12 R23 (search for similar items in EconPapers)
Pages: 21 pages
Date: 2010-01
References: Add references at CitEc
Citations: View citations in EconPapers (2)

Downloads: (external link)
http://www.inesad.edu.bo/pdf/wp01_2010.pdf (application/pdf)

Related works:
Chapter: Trabajo no agrícola de las familias rurales de Bolivia: un análisis de determinantes y efectos (2010) Downloads
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:adv:wpaper:201001

Access Statistics for this paper

More papers in Development Research Working Paper Series from Institute for Advanced Development Studies Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by Lykke Andersen ().

 
Page updated 2025-03-22
Handle: RePEc:adv:wpaper:201001