EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

Produktinformationen auf Lebensmitteln: Zu viel, zu wenig oder genau richtig?

Franziska Vey and Anna Wangerow

No 209241, 55th Annual Conference, Giessen, Germany, September 23-25, 2015 from German Association of Agricultural Economists (GEWISOLA)

Abstract: Produktinformationen auf Lebensmitteln werden von den Konsumenten benötigt, um sich über die Eigenschaften der Produkte zu informieren. Einige Autoren gehen davon aus, dass eine zu hohe Anzahl an Informationen zu einer Überlastung der Konsumenten führt. Mittels qualitativer Studie wurde gezeigt, dass ein Bedarf an Informationen auf Lebensmitteln besteht. Die Verständlichkeit und die Darstellung der Informationen bereiten den Probanden im Allgemeinen größere Probleme als eine zu hohe Informationsmenge.

Keywords: Consumer/Household Economics; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; Marketing (search for similar items in EconPapers)
Pages: 3
Date: 2015
New Economics Papers: this item is included in nep-ger
References: View references in EconPapers View complete reference list from CitEc
Citations:

Downloads: (external link)
https://ageconsearch.umn.edu/record/209241/files/P ... uf_Lebensmitteln.pdf (application/pdf)

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:ags:gewi15:209241

DOI: 10.22004/ag.econ.209241

Access Statistics for this paper

More papers in 55th Annual Conference, Giessen, Germany, September 23-25, 2015 from German Association of Agricultural Economists (GEWISOLA) Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by AgEcon Search ().

 
Page updated 2025-03-19
Handle: RePEc:ags:gewi15:209241