Análisis de la situación financiera de las pensiones de invalidez, vejez, jubilación y muerte y sugerencias para un cambio dentro del marco de la seguridad social
Hernando Zuleta,
Miguel Urrutia (),
Eduardo Lora,
Gustavo Esguerra (),
María C. Medina (),
Elena Laserna () and
Esperanza Hernández ()
No 16037, Informes de Investigación from Fedesarrollo
Abstract:
Las principales conclusiones del estudio, pueden resumirse así: Los ingresos totales para programas de Seguridad Social representan menos del 5% del Producto Interno Bruto, lo que está por debajo de los niveles internacionales. Las contribuciones laborales, dentro del total de esos ingresos, no superan el 20%.
Keywords: Seguridad Social; Inversión Social; Pensiones de Jubilación; Vejez; Colombia (search for similar items in EconPapers)
JEL-codes: I12 J10 J26 (search for similar items in EconPapers)
Pages: 151
Date: 1991-12-30
References: Add references at CitEc
Citations:
Downloads: (external link)
http://hdl.handle.net/11445/1432
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:col:000124:016037
Access Statistics for this paper
More papers in Informes de Investigación from Fedesarrollo Calle 78 # 9-91. Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by Patricia Monroy ().