Thomas Piketty, le capitalisme et la société juste
Nicolas Brisset () and
Benoît Walraevens
No 2020-32, GREDEG Working Papers from Groupe de REcherche en Droit, Economie, Gestion (GREDEG CNRS), Université Côte d'Azur, France
Abstract:
Le présent article revient sur le dernier ouvrage de Thomas Piketty, Capital et idéologie (2019). Nous commençons par inscrire l’ouvrage dans l’argument développé par l’auteur dans ses précédents ouvrages, avant d’en souligner un certain nombre de limites. Nous questionnons d’abord la manière dont Piketty pense le capitalisme, avant d’en venir à sa théorie de l’idéologie. Enfin, nous tenterons de définir les contours et limites du projet de dépassement du capitalisme de Piketty.
Keywords: Thomas Piketty; Capitalisme; Propriété; Idéologie; Justice sociale (search for similar items in EconPapers)
JEL-codes: B4 B51 D63 N01 (search for similar items in EconPapers)
Pages: 42 pages
Date: 2020-06
New Economics Papers: this item is included in nep-his, nep-hme and nep-hpe
References: Add references at CitEc
Citations:
Downloads: (external link)
http://195.220.190.85/GREDEG-WP-2020-32.pdf First version, 2020 (application/pdf)
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:gre:wpaper:2020-32
Access Statistics for this paper
More papers in GREDEG Working Papers from Groupe de REcherche en Droit, Economie, Gestion (GREDEG CNRS), Université Côte d'Azur, France Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by Patrice Bougette ().