Chimie
Jean-Charles Monateri ()
Additional contact information
Jean-Charles Monateri: LEPII - Laboratoire d'Economie de la Production et de l'Intégration Internationale - UPMF - Université Pierre Mendès France - Grenoble 2 - CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique
Post-Print from HAL
Abstract:
L'année 2003 se caractérise par une stagnation confirmée de la production chimique, au sein de l'Union européenne et plus largement de l'Europe continentale, aux Etats-Unis et au Japon et par une croissance soutenue et confirmée dans le continent asiatique. Par ailleurs, on assiste entre 2002 et 2003 à une continuité dans l'affaiblissement des performances économiques et financières des grandes firmes mondiales de la chimie.
Keywords: chimie; industrie chimique; entreprise; entreprise multinationale; monde (search for similar items in EconPapers)
Date: 2004
References: Add references at CitEc
Citations:
Published in Chalmin, P. ed. Cyclope 2004 : les marchés mondiaux, Economica, pp.481-486, 2004
There are no downloads for this item, see the EconPapers FAQ for hints about obtaining it.
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:hal:journl:halshs-00102958
Access Statistics for this paper
More papers in Post-Print from HAL
Bibliographic data for series maintained by CCSD ().