Capital, connaissance et vie dans le capitalisme cognitif
Antonella Corsani ()
Additional contact information
Antonella Corsani: CES - Centre d'économie de la Sorbonne - UP1 - Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne - CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique
Post-Print from HAL
Abstract:
Inscrit dans le programme de recherche sur le capitalisme cognitif, cet article vise à apporter une contribution en conjuguant l'analyse du capitalisme cognitif -ici défini comme phase de la subsumption réelle de la " biotechnoscience " par le capital- et l'analyse du néolibéralisme conçu comme " mode de gouvernement de la société par l'économique ", suivant la lecture originale de la pensée libérale proposée par Michel Foucault.
Keywords: connaissance; vie; capitalisme cognitif; technoscience; néolibéralisme (search for similar items in EconPapers)
Date: 2007
References: Add references at CitEc
Citations:
Published in European Journal of Economic and Social Systems, 2007, 20 (1), pp.81-99. ⟨10.3166/ejess.20.81-98⟩
There are no downloads for this item, see the EconPapers FAQ for hints about obtaining it.
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:hal:journl:halshs-00269891
DOI: 10.3166/ejess.20.81-98
Access Statistics for this paper
More papers in Post-Print from HAL
Bibliographic data for series maintained by CCSD ().