LES INFORMATIONS COMPTABLES REPONDENT-ELLES AUX BESOINS INFORMATIONNELS DES BANQUIERS LORS DE L'OCTROI D'UN CREDIT A UNE ENTREPRISE ?
Véronique Rougès ()
Additional contact information
Véronique Rougès: DRM - Dauphine Recherches en Management - Université Paris Dauphine-PSL - PSL - Université Paris Sciences et Lettres - CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique
Post-Print from HAL
Abstract:
Les informations comptables sont supposées être utiles aux parties prenantes en situation de décision. Cette communication s'interroge sur l'utilité des données comptables pour les banques lors de la décision de faire crédit à une entreprise. A partir d'entretiens, elle met en évidence les besoins des banquiers et l'utilité perçue des données comptables.
Keywords: Information comptable; Crédit bancaire; Décision (search for similar items in EconPapers)
Date: 2007-05
Note: View the original document on HAL open archive server: https://shs.hal.science/halshs-00543101v1
References: Add references at CitEc
Citations:
Published in «COMPTABILITE ET ENVIRONNEMENT », May 2007, France. pp.CD-Rom
Downloads: (external link)
https://shs.hal.science/halshs-00543101v1/document (application/pdf)
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:hal:journl:halshs-00543101
Access Statistics for this paper
More papers in Post-Print from HAL
Bibliographic data for series maintained by CCSD ().