EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

Communication sociétale et légitimation: étude de sociétés françaises cotées

Bruno Oxibar ()
Additional contact information
Bruno Oxibar: DRM - Dauphine Recherches en Management - Université Paris Dauphine-PSL - PSL - Université Paris Sciences et Lettres - CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique

Post-Print from HAL

Abstract: Cet article consiste en une étude des pratiques de communication sociétale d'entreprises françaises cotées. Nous nous interrogeons sur les motivations à l'origine de telles diffusion. Le cadre théorique mobilisé est la théorie de la légitimité : dans le prolongement de Lindblom (1983), nous considérons la communication sociétale telle une stratégie de légitimation. Nous mobilisons dans un premier temps une méthodologie de mesure et qualifications des diffusions sociétales puis procédons à une lecture au fond d'éléments des rapports annuels de ces firmes Nos résultats montrent en particulier qu'un des objectifs de la communication sociétale est de répondre aux attentes de la société civile.

Keywords: Information sociétale; théorie de la légitimité; approche qualitative.; approche qualitative (search for similar items in EconPapers)
Date: 2011-05-10
References: Add references at CitEc
Citations:

Published in 32ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité, May 2011, MONTPELLIER, France. pp.1

There are no downloads for this item, see the EconPapers FAQ for hints about obtaining it.

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:hal:journl:halshs-00640860

Access Statistics for this paper

More papers in Post-Print from HAL
Bibliographic data for series maintained by CCSD ().

 
Page updated 2025-03-19
Handle: RePEc:hal:journl:halshs-00640860