EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

Emploi (Nouvelles formes d'emploi)

Bruno Lamotte ()
Additional contact information
Bruno Lamotte: CREG - Centre de recherche en économie de Grenoble - UGA [2016-2019] - Université Grenoble Alpes [2016-2019]

Post-Print from HAL

Abstract: Les formes d'emploi ne sont nouvelles que par rapport à des références passées qu'on tient pour dominantes. Dans le contexte dégradé du marché du travail actuel, ces nouvelles formes apparaissent souvent comme des pertes de droits sociaux antérieurs. Il y a cependant des aspects qui renvoient à de nouvelles aspirations dans le rapport au travail et au revenu de l'activité.

Keywords: condition de travail; emploi; innovation sociale; marché du travail; parcours professionnel; travail (search for similar items in EconPapers)
Date: 2016
References: Add references at CitEc
Citations:

Published in Valléry, G.; Bobillier Chaumon, M.-É; Brangier, É.; Dubois, M. Psychologie du travail et des organisations : 110 notions clés, Dunod, pp.169-171, 2016

There are no downloads for this item, see the EconPapers FAQ for hints about obtaining it.

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:hal:journl:halshs-01315372

Access Statistics for this paper

More papers in Post-Print from HAL
Bibliographic data for series maintained by CCSD ().

 
Page updated 2025-03-19
Handle: RePEc:hal:journl:halshs-01315372