El desempleo en América Latina y el Caribe a mediados de los años 90
Gustavo Márquez ()
No 4127, Research Department Publications from Inter-American Development Bank, Research Department
Abstract:
El desempleo es uno de los fenómenos más temidos de nuestros tiempos. Pocos fenómenos económicos son reportados tan amplia y sistemáticamente por la prensa, y menos aún generan tal nivel de debate en la opinión pública. Hay razones para este nivel de interés. Los costos económicos de no utilizar una fracción del más importante factor de producción con que cuenta la sociedad se suman a los enormes costos que sufre el individuo desempleado en su auto-estima, motivación y competencias laborales.
Date: 1998-08
References: Add references at CitEc
Citations:
Downloads: (external link)
http://www.iadb.org/research/pub_hits.cfm?pub_id=W ... e_name=pubWP-377.pdf (application/pdf)
Our link check indicates that this URL is bad, the error code is: 404 Not Found (http://www.iadb.org/research/pub_hits.cfm?pub_id=WP-377&pub_file_name=pubWP-377.pdf [301 Moved Permanently]--> https://www.iadb.org/research/pub_hits.cfm?pub_id=WP-377&pub_file_name=pubWP-377.pdf)
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:idb:wpaper:4127
Access Statistics for this paper
More papers in Research Department Publications from Inter-American Development Bank, Research Department Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by Felipe Herrera Library ().