EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

L'impact des agences de notation sur les taux d'intérêt du gouvernement fédéral belge: Analyse empirique

N. Paulus () and H. Bogaert ()
Additional contact information
N. Paulus: Centre de recherches en Economie Régionale et Politique Economique (CERPE), Université de Namur
H. Bogaert: Centre de recherches en Economie Régionale et Politique Economique (CERPE), Université de Namur

No 124, Serie Politique Economique from Université de Namur, Centre de Recherches en Economie Regionale et Politique Economique

Abstract: Cette note analyse la méthodologie des agences Moody’s, Fitch Ratings et Standard & Poor’s afin d’identifier les déterminants de la notation souveraine de la Belgique, et évalue empiriquement leur impact sur les taux d’intérêt du gouvernement fédéral.

Date: 2026-04
References: Add references at CitEc
Citations:

Downloads: (external link)
https://defipp.unamur.be/research-centers/cerpe/cahier-124 First version, 2026 (application/pdf)

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:nam:spolec:2603

Access Statistics for this paper

More papers in Serie Politique Economique from Université de Namur, Centre de Recherches en Economie Regionale et Politique Economique Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by François-Xavier Ledru ().

 
Page updated 2026-05-06
Handle: RePEc:nam:spolec:2603