EconPapers    
Economics at your fingertips  
 

Wie resilient sind Organisationen in Deutschland? – Eine Betrachtung anhand der Entwicklungen in der Corona-Pandemie

Rico Kerstan and André Röhl

No 4/2020, Working Paper des Studiengangs Sicherheitsmanagement an der NBS Northern Business School Hamburg from NBS Northern Business School – University of Applied Sciences, Hamburg

Abstract: Ziel dieses Working Papers ist es, aus der Beobachtung der Auswirkungen der Corona-Pandemie Schlussfolgerungen für das Konzept der Resilienz von Organisationen zu ziehen. Dabei werden auf Grundlage eines Medienlagebildes Entwicklungen beschrieben und mit vorhandenen Interpretationsansätzen verglichen sowie Thesen für die weitere Befassung mit dem Thema erörtert.

Date: 2020
New Economics Papers: this item is included in nep-ger
References: Add references at CitEc
Citations:

Downloads: (external link)
https://www.econstor.eu/bitstream/10419/223046/1/N ... n-Organisationen.pdf (application/pdf)

Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.

Export reference: BibTeX RIS (EndNote, ProCite, RefMan) HTML/Text

Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:zbw:nbswps:42020

Access Statistics for this paper

More papers in Working Paper des Studiengangs Sicherheitsmanagement an der NBS Northern Business School Hamburg from NBS Northern Business School – University of Applied Sciences, Hamburg Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by ZBW - Leibniz Information Centre for Economics ().

 
Page updated 2025-03-20
Handle: RePEc:zbw:nbswps:42020