Back to work: The Long-term Effects of Vocational Training for Female Job Returners
Annabelle Doerr
VfS Annual Conference 2017 (Vienna): Alternative Structures for Money and Banking from Verein für Socialpolitik / German Economic Association
Abstract:
Dieser Artikel befasst sich mit der Wirksamkeit von beruflicher Weiterbildung für Berufsrückkehrerinnen. Wir analysieren dazu eine 100% Stichprobe von Berufsrückkehererinnen, die von 2003-2005 an einen Bildungsgutschein erhalten haben und vergleichen diese mit einer zufällig gezogenen Kontrollgruppe aus administrativen Daten. Wir finden positiv signifikante Effekte auf die Beschäftigung, die Löhne sowie zahlreiche Ergebnisvariablen, die die Beschäftigungsstabilität und Qualität beschreiben.
Date: 2017
New Economics Papers: this item is included in nep-hme
References: View references in EconPapers View complete reference list from CitEc
Citations:
Downloads: (external link)
https://www.econstor.eu/bitstream/10419/168213/1/VfS-2017-pid-3191.pdf (application/pdf)
Related works:
Working Paper: Back to work: The long-term effects of vocational training for female job returners (2017) 
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:zbw:vfsc17:168213
Access Statistics for this paper
More papers in VfS Annual Conference 2017 (Vienna): Alternative Structures for Money and Banking from Verein für Socialpolitik / German Economic Association Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by ZBW - Leibniz Information Centre for Economics ().