Política regional y convergencia: algunos condicionantes
Diego Martínez
No E2006/21, Economic Working Papers at Centro de Estudios Andaluces from Centro de Estudios Andaluces
Abstract:
Sobre la base del modelo de Funke y Strulik (2005), se plantean una serie de cuestiones sobre los condicionantes que afectan a la eficacia de la política regional. En particular, se estudia el coste en términos de eficiencia que la redistribución territorial puede ejercer sobre la acumulación de capital privado nacional. También se hace explícito cómo factores tales como la movilidad interregional del trabajo, la existencia de un mercado perfecto de capitales a escala nacional y un acceso no homogéneo a la tecnología influyen en la eficacia de la política regional.
Keywords: Inversión pública; convergencia; redistribución; capital privado. (search for similar items in EconPapers)
JEL-codes: R11 R53 R58 (search for similar items in EconPapers)
Pages: 18 pages
Date: 2006
New Economics Papers: this item is included in nep-geo
References: Add references at CitEc
Citations:
Downloads: (external link)
http://www.centrodeestudiosandaluces.info/PDFS/E200621.pdf (application/pdf)
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:cea:doctra:e2006_21
Access Statistics for this paper
More papers in Economic Working Papers at Centro de Estudios Andaluces from Centro de Estudios Andaluces c/ Bailén 50. 41001 Sevilla. Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by Susana Mérida (dtpublicaciones@centrodeestudiosandaluces.es this e-mail address is bad, please contact repec@repec.org).