Messinstrumente im Test: Wie zuverlässig lässt sich Fachkräftemangel bestimmen?
Stephan Brunow,
Michaela Fuchs and
Antje Weyh
Additional contact information
Stephan Brunow: Institute for Employment Research (IAB), Nuremberg, Germany
Michaela Fuchs: Institute for Employment Research (IAB), Nuremberg, Germany
Antje Weyh: Institute for Employment Research (IAB), Nuremberg, Germany
IAB-Forum, 2012, vol. 2012, issue 2, 10-15
Abstract:
"Der in der öffentlichen Diskussion oft beschworene Mangel an Fachkräften lässt sich nur schwer mit harten Zahlen belegen. Die bisher verwendeten Maße sind für sich genommen nur zum Teil in der Lage, einen Mangel an Fachkräften zuverlässig zu erfassen beziehungsweise zu quantifizieren. Das gilt erst recht für einzelne Berufe in einzelnen Regionen." (Autorenreferat, IAB-Doku)
Keywords: Bundesrepublik Deutschland; Stellenbesetzung; Fachkräftebedarf; Dauer; Messung; offene Stellen; Personalersatzbedarf; Arbeitskräftemangel (search for similar items in EconPapers)
Date: 2012
References: Add references at CitEc
Citations:
Downloads: (external link)
https://doi.org/10.3278/IFO1202W010
Related works:
This item may be available elsewhere in EconPapers: Search for items with the same title.
Export reference: BibTeX
RIS (EndNote, ProCite, RefMan)
HTML/Text
Persistent link: https://EconPapers.repec.org/RePEc:iab:iabfor:v:2012:i:2:p:010-015
DOI: 10.3278/IFO1202W010
Access Statistics for this article
More articles in IAB-Forum from Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung (IAB), Nürnberg [Institute for Employment Research, Nuremberg, Germany] Contact information at EDIRC.
Bibliographic data for series maintained by IAB, Geschäftsbereich Informationsmanagement und Bibliothek ().